تبلیغ رسانه ای آل یاسین

گروه مبلغان رسانه ای و فضای مجازی

تبلیغ رسانه ای آل یاسین

گروه مبلغان رسانه ای و فضای مجازی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۹۷، ۱۷:۲۹ - Mostafa Smerat
    عالی .
نویسندگان

 

 

برایم حجاب را ثابت کن...

 

 


 

بسم الله الرحمن الرحیم

برایم حجاب را ثابت کن...

چرا باید حجاب داشته باشم؟

حکم حجاب در کجای قرآن آمده؟

چرا می‌گویید چادر حجاب برتر است؟ و...

و ما به همه‌ی سؤالات تو احترام می‌گذاریم و پاسخ را وظیفه خود می‌دانیم...

برایت حجاب را از قرآن، کلام اهل بیت، اقوال فقها و حکم عقل اثبات می‌کنیم.

امیدواریم همگی با عمل به دستورات خدا اهل بهشت شویم.

                                                                        

                                                                      و سلام بر همه عاشقان راه خدا

العبد المحتاج الی مغفره الله: حسین عظیما




آیات قرآن در مورد وجوب حجاب زنان

آیه اول

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَ‏ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً[1]


اى پیغمبر به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار براى اینکه آن‌ها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس‏رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.  

                       (ترجمه الهی قمشه ای)

v      

        نکته:  جلابیب جمع جلباب است و آن جامه‌ای است سرتاسری که تمامی بدن را می‌پوشاند و یا روسری مخصوصی است که صورت و سر را ساتر می شود.

[2]

شهید مطهری: قرآن‌کریم پس از آنکه توصیه می‌کند زنان، خود را بپوشانند می‌فرماید: این کار برای اینکه به عفاف شناخته‌شوند و معلوم شود خود را در اختیار مردان قرار نمی‌دهند  بهتر است در نتیجه حشمت آن‌ها مانع مزاحمت افراد سبکسر می‌شود.[3]



آیه دوم


وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَ‏ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ .....[4]

 

و به زنان با ایمان بگو چشم‌هاى خود را (از نگاه هوس‏آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را- جز آن مقدار که نمایان است (مانند صورت و دو کف دست)- آشکار ننمایند و (اطراف) روسرى‏هاى خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر براى شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا.....و هنگام راه رفتن پاهاى خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود و همگى بسوى خدا بازگردید اى مؤمنان، تا رستگار شوید!


آیه سوم

فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً …….وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولى[5]


،پس‌زنهارنازک‌ونرم‌(بامردان)سخن‌مگوییدمباداآنکهدلشبیمار‌(هوا‌و‌‌هوس)‌است‌به‌طمع‌افتد(بلکه متین)‌و‌درست‌و‌نیکو‌سخن‌بگویید...‌ومانند‌دوره‌جاهلیت‌پیشین‌با‌آرایش و خود آرایى بیرون نیایید.



آیه چهارم

وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ‏ ذلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ ما کانَ لَکُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّه[6]



و هنگامى که چیزى از وسایل زندگى را (بعنوان عاریت) از آنان [همسران پیامبر] مى‏خواهید از پشت پرده بخواهید؛این‌کار براى پاکى‌دل‌هاى شما و آن‌ها‌بهتر است! و‌شما حق ندارید‌رسول خدا‌را آزار دهید.


تفسیر نور : رابطه با نامحرم بدون حفظ حجاب سبب رنجاندن رسول اکرم (ص)است.[7]


آیه پنجم:


وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتی‏ لا یَرْجُونَ نِکاحاً فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزینَةٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ[8]

و بر زنان از کار افتاده‏اى که امید ازدواجى ندارند، گناهى نیست که لباس‌های (رویین) خود را کنار بگذارند، در صورتى که با زیور و آرایش خویش قصد خودآرایى نداشته باشند. و پاکدامنى براى آنان بهتر است؛ (یعنی در این سن هم اگر حجاب کامل داشته باشند بهتر است) ‌و خدا شنوا و داناست.

v                 علامه طباطبایی:معنای این آیه این است‌که‌بر هر زنی‌حجاب‌واجب‌است الا زنان مسن البته در صورتی که خودآرایی نداشته باشند.[9]



روایات در وجوب حجاب زنان


v                 ام سلمه یکی از زنان بزرگوار پیامبر می‌گوید: هنگامی که آیه حجاب نازل شد، زنان انصار از منزل بیرون‌آمدنددر حالی‌که‌عبای مشکی(شبیه‌چادرهای امروزی) بر سر داشتند (الدرالمنصور 5/204)

v         

     

امام رضا(علیه‌السلام) فرمودند: نگاه کردن به موی زنان به این علت حرام شده است که باعث تحریک مردها  می‌شود و این تحریک به فساد و ارتکاب حرام می‌انجامد.[10]

v        

     

  امام صادق(علیه السلام): سزاوار نیست‌زن مسلمان، لباسی بپوشد که بدن‌وی را نمی‌پوشاند.[11]

v            

  

پیامبر (صلی الله علیه و آله) اگر زنی از در خانه‌اش خارج شود در حالی که خود را آرایش و خوشبو نموده است و همسرش به این کار راضی باشد، برای هر قدمی که زن برمی‌دارد خانه‌ای از آتش برای شوهرش ساخته می‌شود. (جامع‌الاخبار ص158)

v         

    

  امام صادق(علیه السلام): سزاوار نیست که زن وقتی از خانه خارج می شود لباسش را جمع و فشرده کند (به گونه ای که برجستگی های بدنش پیدا شود).[12]

 

v            

    حضرت علی(علیه السلام): درآخر الزمان زنانی پیدا می‌شوند که خود نمایی می‌کنند، بی‌حجابند، از دین بیگانه‌اند، دنبال فتنه‌ها و هوس باز، پیرو شهوات، شتابان به سوی لذت‌ها، حلال داننده گناهان و به دوزخ ابدی گرفتارانند.[13]

 

v            

    حضرت علی(علیه السلام) می‌فرمایند: من و فاطمه بر پیامبر وارد شدیم پس دیدیم حضرت دارند به شدت گریه می‌کنند، پس گفتم پدر و مادرم فدایت چه چیز شما را به گریه درآورده، حضرت فرمودند: ای علی در شبی که مرا به معراج بردند دیدم زنانی از امتم را در عذاب شدید و در آنجا از شدت عذاب آن‌ها به گریه افتادم، دیدم زنی را که آویزان بود به موهایش و مغز سرش می‌جوشید و زنی را دیدم که گوشت بدن خود را می‌خورد و آتش از زیر او شعله‌ور بود و زنی را دیدم که با قیچی‌هایی از آتش گوشت بدنش قطعه قطعه می‌شد و.....پس حضرت فاطمه عرض کردند ای حبیب من و نور چشم من به من خبر بده که عمل این زن‌ها چه بوده که خداوند چنین عذابی برای آن‌ها قرار داده.


پیامبر فرمودند: ای فرزندان من اما زنی که به مویش آویزان بود(ومغز سرش می جوشید) پس همانا او مویش را از نامحرم نمی‌پوشاند و اما زنی که گوشت بدن خود را می‌خورد زنی بود که در دنیا بدنش را برای نامحرم آرایش و زینت می‌کرد و زنی که با قیچی‌ها قطعه قطعه می‌شد زنی بود که خودش را به مردان عرضه می کرد.[14]



اقوال فقها و مراجع تقلید در وجوب حجاب


v     آیا حجاب از ضروریات دین است؟


امام خمینی:    اصل حکم حجاب از ضروریات است و منکر آن حکم منکر ضروری را دارد.


آیت الله خامنه‌ای:      اصل حجاب ضروری دین است و بی اعتنائی و عدم‌رعایت آن معصیت و گناه است


آیت الله بهجت:    بی اعتنائی به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است.


آیت الله سیستانی:      اصل حجاب از مسلمات شریعت است و در قرآن آمده است.


آیت الله مکارم :  آری حجاب از ضروریات دین است.


v     چه مقدار پوشش بر زن واجب است ؟


مراجع تقلید: 1) بر زن واجب است که کل بدنش را از نامحرم‌بپوشاند مگر قرص صورت‌و دست‌ها‌تا مچ، به شرط آنکه اولاً بدون زینت باشد و ثانیاً موجب مفسده نشود (حتی‌بعضی‌مراجع درهمین‌حد‌هم احتیاط کرده‌اند)‌.


بنابراین خانم‌هایی که مقداری از موها و ساق دست‌هایشان را نمی‌پوشانند به فتوای همه مراجع تقلید مرتکب فعل حرام می‌شوند.


2)‌ پوشیدن هر نوع لباسی که عرفاً تحریک کننده باشد و موجب جلب توجه نامحرم گردد حرام است.


3) پوشیدن لباس نازک و چسبان در برابر نامحرم حرام است.



v     پوشیدن مانتوهای کوتاه،تنگ و رنگارنگ که جلب توجه نامحرم می‌کند چه صورت دارد؟


آیت الله بهجت:    هر چه جلب نظر نامحرم کند، جایز نیست.


آیت الله صافی:    با فرض اینکه نظر نامحرم را جلب کند در مرآ و منظر نامحرم جایز نیست.


آیت الله تبریزی: چنانچه زن لباسی بپوشد که‌زینت‌حساب شود‌باید آن‌لباس را‌هم از‌نامحرم بپوشاند.


ایت الله سیستانی:      لازم است که آنرا از نامحرم بپوشاند.


v     آرایش زنان در خیابان و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن نما و لباس‌های محرک چه صورت دارد؟


آیات عظام  فاضل ، بهجت، صافی، مکارم، تبریزی،سیستانی: حرام است جایز نیست

v

    نظر مراجع در مورد چادر


آیت الله خامنه ای: بهترین پوشش چادر است و چادر سیاه هم بی‌اشکال است و کراهت ندارد.


آیت الله فاضل: چادر مشکی‌بهترین‌نوع‌حجاب است و پوشیدن لباس‌هائی‌که جلب‌توجه‌کند حرام است.


آیت الله مکارم: بی شک چادر حجاب برتر است.


آیت الله سیستانی: چادر حجاب برتر است و سزاوار نیست زنان مؤمن بدون چادر خارج شوند.


آیت الله تبریزی: با‌چادر بهتر می‌تواند بدن و زینت را بپوشاند‌و چادر‌سیاه‌مثل عبای سیاه کراهت ندارد.


منابع: مسائل جدید از دیدگاه علماء ومراجع تقلید -  احکام حجاب وعفت در گلستان مرجعیت

توضیح‌المسائل و استفتائات مراجع معظم تقلید



فلسفه و دلایل عقلی بر لزوم حجاب

v

     چرا خداوند حجاب را واجب نموده؟


فلسفه وجوب حجاب همان علتی است که همه احکام الهی به خاطر آن تشریع شده همان فلسفه ای که ما به خاطر آن به این دنیا آمده‌ایم یعنی امتحان ما انسان‌ها در مقام بندگی خدا الَّذی خَلَقَ الْمَوْتَ ‏وَ الْحَیاةَ لِیَبْلُوَکُمْ خداوند مرگ‌و زندگی را برای‌این ایجاد کرده تا شما‌را امتحان کند (سوره ملک آیه 2) همانطور که خداوند نماز، روزه ،خمس و ... را واجب کرد و شراب، قمار و... را حرام کرده تا میزان بندگی انسان‌ها معلوم شود به همان دلیل نگاه به نامحرم را حرام و حجاب را واجب فرموده تا معلوم شود که آیا ما بنده واقعی خدا هستیم یا بنده شیطان وهوای نفس أَرَأَیْتَ‏مَنِ‏ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواه‏ آیا دیدی کسی را که خدایش هوای نفسش است(سوره فرقان آیه 43) ودر نهایت کسانی که در امتحان بندگی نمره‌ی قبولی بگیرند بهشتی و مردودین جهنمی خواهند شد.

v    


چه حکمتی در حجاب وجود دارد؟

همانطور که می دانید خداوند حکیم، نسبت به تمام مصالح انسان‌ها آگاه است و همین امر باعث شده تا هیچ یک از احکام الهی بدون حکمت نباشد ،در نتیجه مخالفت با دستورات الهی به ضرر خود انسان تمام می‌شود و خداوند در قرآن به همین نکته اشاره نموده آنجا که می فرماید: یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّما بَغْیُکُمْ عَلى‏ أَنْفُسِکُمْ  ای مردم تجاوز و نافرمانی به ضرر خود شما تمام می‌شود(سوره یونس آیه23) در واقع همه احکام الهی به نفع خود انسان است و حجاب‌هم یکی از همین دستورات است، همانطور که قبلاً ذکر شد امام رضا(ع) در حکمت حرمت نظر به نامحرم و وجوب حجاب فرمودند: به خاطر اینکه مردها تحریک نشوند و در نتیجه جامعه به فساد و حرام مبتلا نشود به نظر شما وقتی باب خود آرائی وخود نمائی زن‌ها در جامعه باز شد تکلیف جوانانی که به هر دلیل قادر بر ازدواج نیستند چه می شود، آیا باید دامن خود را به گناه آلوده کنند یا دائم در حال سرکوب کردن امیال خود باشند و همچنین متاهلینی که هر روز با صحنه‌های تحریک کننده روبرو می شوند آیا همه آن‌ها آنقدر ایمان قوی دارند که‌نسبت به همسرشان وفادار باقی بمانند، اگر به‌خاطر بدحجابی، خانوادهائی ‌متلاشی ‌و فرزندانی بی سرپرست شوند گناه آن به عهده کیست؟

v 


   بیرون گذاشتن چند تار مو چه ضرری دارد؟


خواهر بزرگوار: وقتی حکمی از طرف خداوند تشریع شد مخالفت با آن حرام است چه کم باشد یا زیاد، شراب حرام است چه یک قطره یا هزار قطره، خوردن عمدی، روزه را باطل می کند چه یک دانه برنج یا هزار دانه، ظلم به یتیم بد است ،چه یک سیلی یا بیشتر، فقط تفاوت در این است که هرچه نافرمانی بیشتر باشد عذاب سخت‌تر خواهد بود، علاوه بر آن برهنگی اولش با بیرون گذاشتن چند تار مو آغاز می‌شود، یواش یواش روسری عقب رفته، و آستین‌ها بالا می‌آید، شلوارها ساپورت و بدن نما می شود و... ناگاه چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم که دختر و پسرمان در فساد و فحشاء غرق شده‌اند و کاری از دست ما بر نمی‌آید، آری خداوند می‌داند که شیطان انسان را قدم به قدم به لجن زار گناه و قعر جهنم می‌کشاند و او چه زیبا در قرآن چندین مرتبه به ما سفارش فرموده :(یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ‏ الشَّیْطانِ وَ مَنْ یَتَّبِعْ خُطُواتِ‏ الشَّیْطانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ اى مؤمنان! از گام‏هاى شیطان پیروى نکنید؛ و هر که از گام‏هاى شیطان پیروى کند [هلاک مى‏شود] زیرا شیطان به کار بسیار زشت و عمل ناپسند فرمان مى‏دهد)


v


     به چه دلیل می گوئید چادر حجاب برتر است؟


1.درآیه‌ی 59 سوره احزاب خداوند امر می کند که زنان ،خود را با جلباب بپوشانند وجلباب ،بنابر نظر بعضی مفسرین چیزی شبیه به چادر است.



2.همانطور که می‌دانید حضرت زهرا(س) سیدة‌نساءالعالمین والگوی تمامی زن‌های عالم می‌باشد ،با مطالعه‌ی زندگی حضرت به دست می آید که آن بزرگوار چادر داشتند مثلاً در ماجرای غصب فدک نوشته شده (لاثت خمارها علی راسها واشتملت بجلبابها) یعنی حضرت پوشش مخصوص سر(مثل مقنعه یا روسری) رابه سر کرد و جلباب(چادر) را بر خود پیچید. (احتجاج ج1ص98)



3.یکی از نگرانی‌های حضرت زهرا(س)برای بعد از شهادتشان این بود که نکند در تشیع جنازه‌ی ایشان حجم بدنشان را نامحرم ببیند،لذا اسماء ساخت تابوتی را که در حبشه دیده بود پیشنهاد داد و به این وسیله نگرانی ایشان برطرف شد (زندگانی حضرت زهراص675) حضرت تا زنده بودند بدن خود را با چادر می‌پوشاندند و حتی نمی‌خواستند حجم بدن بی‌جانشان در برابر دید نامحرم قرار گیرد.



4.نظر فقها‌در مورد پوشش زن این‌است‌که‌باید به‌شکلی‌باشد‌که‌جلب‌توجه‌نامحرم نشود و برجستگی‌های بدن را بپوشاند و این شرایط در چادر بهتر محقق می شود و همانطور که دراقوال فقها ملاحظه نمودید همگی به برتری چادر اذعان نموده اند.



5-حکمت‌حجاب‌ممانعت‌از‌تحریک‌مردان‌در‌جامعه‌است‌و‌این‌مهم‌به‌نحو‌بیشتر‌و‌کاملتر‌در چادر موجود است.



v

     آیا عادلانه است که خداوند انسان را به خاطر بدحجابی عذاب کند؟

جواب شما را با آیه‌ای از قرآن و روایتی از پیامبر(ص) می‌دهیم:


سوره طلاق آیه 8: وَ کَأَینْ مِنْ قَرْیة عَتَتْ عَنْ أَمْرِ رَبِّها وَ رُسُلِهِ فَحاسَبْناها حِساباً شَدِیداً وَ عَذَّبْناها عَذاباً نُکْراً چه بسیار آبادی‌ها که (اهلش) از فرمان پروردگارشان و فرستادگانش روی برگرداندند، پس‌ما آن‌ها‌را به‌حساب‌سختی‌محاسبه کردیم و به عذاب بسیار شدیدی عذاب نمودیم.



قال رسول‌الله (ص): یَا اباذر! لَا تَنْظُرْ إِلَی‌صِغَرِ الْخَطِیئَةِ، وَ لَکِنِ‌انْظُرْ إِلَی مَنْ‌عَصَیْتَ‌(امالی‌طوسی ص528)

پیامبر (ص) فرمودند: ای ابوذر نگاه به کوچکی گناه نکن، بلکه نگاه کن‌که نافرمانی‌چه کسی‌را کرده‌ای.



نپوشاندن مقداری از بدن و موها و خودنمائی در برابر نامحرم، مخالفت قطعی با آیات صریح قرآن و سفارشات معصومین می‌باشد و در واقع مخالفت از امر و فرمان خداوند است یعنی شخص با علم و عمد حکم صریح خدا را زیر پا گذاشته مثل کسی که در ماه رمضان با علم و عمد و بدون عذر یک لیوان آب بخورد که مخالفت از دستور خداوند است و شخص مستوجب عذاب می‌شود؛ البته راه توبه باز است اِنَّ اللهَ یُحِبُ التَّوابین خداوند توبه کنندگان را دوست دارد (سوره بقره آیه 222) و انسان نباید گناه خود را ادامه دهد وَمَنْ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ یُصِرُّوا عَلَى مَا فَعَلُوا وَهُمْ یَعْلَمُونَ و کیست جز خدا گناهان را ببخشد و بر گناه اصرار نمی‌ورزند با اینکه می‌دانند(سوره آل‌عمران آیه135)

 

v


     بدحجاب نسبت به آثارو پی آمدهای عملش مسئول است.

خداوند درسوره‌ی‌ یس می فرماید: وَ نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُم یعنی ما هم کارهایی را که انجام داده‌اند می‌نویسیم وهم آثار اعمالشان را (سوره یس آیه 12)  بد حجابی خودش یک گناه است به علاوه ی ده‌ها اثر دیگر که در پرونده شخص بد حجاب نوشته می شود.  وقتی خانمی بد حجاب در جامعه رفت وآمد می‌کند ،طبعاً طرز پوشش او روی افراد دیگر اثر گذاشته و بدحجابی رواج پیدا می کند، مردهایی به همسرشان خیانت می‌کنند، خانواده‌هائی متلاشی و فرزندانی بی سرپرست می‌شوند، جوانانی به گناه آلوده و فرزندان نامشروعی به دنیا می‌آیند وجرم وجنایت بواسطه‌ی این گونه فرزندان زیاد می شود ،سیستم دفاعی کشور در برابر تهدیدات بیگانگان ضعیف می شود و....  وهمه‌ی این گناهان بر عهده ی کسانی است که با عدم رعایت حجاب اسلامی زمینه‌ی این آثار را بوجود آورده اند.


 

به حجابم افتخار می‌کنم چون...

با حجاب برای خدا تیپ می‌زند و بد حجاب برای شیطان


خدایا ما برای تو تیپ زده‌ایم مگر غیر از این است؟ بگذار نپسندنمان ما را چه به نگاه غیر؟ همین که بنده خوش تیپ توائیم ما را بست است...

حجاب یعنی بی‌نیازم از هر نگاهی جز نگاه خدا


حجاب یعنی اینکه تو بندگی خدا را دوست داری


آنکه تو را خلق کرد، اگر دل پاک را کافی می‌دانست، فقط می‌فرمود آمنوا؛ اما اینکه در کنار آمنوا فرمود و عموالصالحات یعنی هم دلت پاک باشد و هم عملت. حالا باز بگو دلت پاک باشه کافیه..!!


خانمی که حجاب ندارد،‌خدا را هم ندارد!! چون‌می‌داند خداوند‌حجاب را‌واجب کرده ‌است ‌ولی ‌برخلاف ‌دستور‌ خدا‌ عمل می‌کند.


حجاب جلب رضای خدا و بدحجابی جلب توجه نامحرم است.


به حجابم افتخار می‌کنم چون دوست دارم مشمول دعای امام زمانم شوم و دل امام زمانم را از خود خشنود‌کنم‌چرا‌که حضرت‌می‌فرمایند و علی النساء‌باالحیاء و العفه، خدایا به زنان حیاء و عفت عنایت کن.



[1] سوره احزاب آیه 59

[2] ترجمه تفسیر المیزان ج16 ص 510

[3] مسأله حجاب ص95

[4] سوره نور آیه 31

[5] سوره احزاب آیه 32 و 33

[6] سوره احزاب آیه 53

[7] تفسیر نور ج 7 ص392

[8] سوره نور آیه 60

[9] ترجمه تفسیر المیزان ج 15 ص 228

[10] قال الرضا(ع):  حرم النظر الی شعور النساء......لما فیه من تهییج الرجال......(وسایل الشیعه ج20ص193)

[11] عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: لَا یَصْلُحُ لِلْمَرْأَةِ الْمُسْلِمَةِ أَنْ‏تَلْبَسَ‏مِنَ‏الْخُمُرِ وَ الدُّرُوعِ مَا لَا یُوَارِی شَیْئاً. کافی ج3 ص396

[12] عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع)قَالَ: لَا یَنْبَغِی لِلْمَرْأَةِ أَنْ‏تُجَمِّرَثَوْبَهَا إِذَا خَرَجَتْ مِنْ بَیْتِهَا (کافی ج5ص519)

[13] (من لا یحضره الفقیه ج3ص390)                    

[14]  )عیون اخبارالرضا ج2ص10)


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی