تبلیغ رسانه ای آل یاسین

گروه مبلغان رسانه ای و فضای مجازی

تبلیغ رسانه ای آل یاسین

گروه مبلغان رسانه ای و فضای مجازی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۵ فروردين ۹۷، ۱۷:۲۹ - Mostafa Smerat
    عالی .
نویسندگان

گزیده ای ازصیت نامه شهید محمد عظیما

رَبَّنا إِنَّنا سَمِعْنا مُنادِیاً یُنادی لِلْإیمانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا رَبَّنا فَاغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ کَفِّرْ عَنَّا سَیِّئاتِنا وَ تَوَفَّنا مَعَ الْأَبْرارِ



خداوندا از تو می خواهم که مرگ مرا شهادت در راه خود و تحت لوای رسولت و با دوستانت قرار بدهی.


بارالها از تو می خواهم که اگر قرار است در راه تو کشته شوم این شهادت را همراه با یقین به خودت قرار دهی و در آن موقع از گناهان و آلودگی های دنیا پاک شده باشم .


خدایا این بنده حقیر هرگز لیاقت شهید شدن واین سعادت بزرگ را در خود نمی بینم؛ چرا که غرق در گناه ومعاصی هستم؛ وتا کنون قدمی در راه توبه بر نداشته ام ویا اگر توبه کرده ام آنرا شکسته ام؛عوض اینکه توبه مرا بشکند.


خداوندا مرا ببخش از اینکه تا کنون عمل صالح و همراه با خلوص برای رضای تو انجام نداده ام؛وبیشتر اعمالم همراه با ریا بوده است.


بار الها هرچه درآن فضای فریبنده وآلوده به گناه و پر از زر و زیور زندگی کردم نتوانستم تقرب ونزدیکی به تو بجویم؛ کاری که تورا خشنود کند نکردم؛ دلم را به این خوش کرده بودم که دنبال تحصیل علم هستم اما متاسفانه آن هم همراه با تلاش وجدیت نبود؛با معنویت توأم نبود.


اما خدایا آمدم؛ آمدم تا شاید مدتی از آن فضای آلوده دور شوم وبتوانم با کمک ویاری تو معنویت و تقوایی کسب کنم.

آمدم تا شاید مورد رحمت و عفو تو قرار بگیرم وانسان بشوم خدایا یاریم کن تا بتوانم به آن هدفی برسم که پیامبران وامامان به خاطر رسیدن به آن دردها و رنجها و مصیبتها تحمل کردند.

 

اما شما ای امت شهید پرور چند کلامی هم به عنوان تذکر وتوصیه به شما دارم ؛ البته شما خود آنچه را می خواهم بگویم می دانید ولی « فَذَکِّرْ إِنْ نَفَعَتِ‏ الذِّکْرى‏ »


از شما می خواهم که قدر این رهبر عظیم الشأن وبزرگوار را بدانید که یکی از بزرگترین نعمتهایی است که خداوند به این ملت ارزانی داشته است وبه سخنان گهر بارایشان که همان
حفظ وحدت کلمه و.. می باشد ؛ جامه عمل بپوشانید؛ پشتیبان ولایت فقیه باشید ، نگذارید که منافقین ودشمنان اسلام در بین شما رخنه کنند و باهم ید واحده باشید، در نماز جمعه و
جماعات هر چه بیشتر شرکت کنید وبا این عمل خود مشتی محکم به دهان دشمنان اسلام بزنید، سعی کنید شعار و عملتان با هم با شد و از شعار دادن کم کنید وبر عملتان بیفزایید.


اما سخنی با قشر محصل ودرسخوان دارم:


ای محصلین عزیز سعی کنید از کسالت وتنبلی دوری کنید ، هر چه که می توانید درس بخوانید ،البته این را هم بدانید که درس تنها وخالی از معنویت به درد این جامعه نمی خورد که ضرر هم می رساند سعی کنید همراه با درس معنویت نیز کسب کنید.


و این را هم بدانیدکه این منافقین و کور دلان از خدا بی خبر اکنون که از همه جا نا امید گشته اند باز هم فرصت کمی را که دارند غنیمت شمرده وسخت مشغول درس خواندن شده اند تا شاید بتوانند در آینده پستهای حساس مملکت را به دست گیرند و از این راه به شما ضربه بزنند و اگر شما لحظه ای تنبلی کنید به خون شهیدان خیانت کرده اید.


 

و تو ای خواهرم وخواهران مسلمانم بدانید که خون من بذری است که در این بوستان انقلاب پاشیده می شود و این حجاب و عفت تو است که می تواند آنرا بارور کند تا میوه ی آن به
تمامی جهان صادر گردد و اگر تو وظیفه ات را ندانی و به آن به خوبی عمل نکنی بدان که این بذر أبدا رشد نخواهد کرد.


این تو هستی که به گفته امام عزیز :از دامن تو مرد به معراج می رود البته اگرتو وظیفه شناس باشی و الا مرد از دامن زن به اسفل السافلین نیز می رود .این تو هستی که همچون زینب باید پیام من و دیگر شهیدان را به گوش جهانیان برسانی.



وتو ای مادر و مادران زحمتکش وخون دل خورده شما گرچه ظاهرا نمی توانید د رجبهه شرکت کنید و رو در رو با دشمنان بجنگید اما بدانید که این شما هستید که می توانید انسان
تربیت کنید اگر خواست خدا و رنج وزحمت شما نبود این همه جوان و رزمنده اکنون در جبهه نبودند و مطمئن باشید که شما هم در أجر شهدا و رزمندگان سهیم هستید.


و شما ای پدر و مادر عزیزم می دانم که شما برای بزرگ کردن من و تربیت روح وجسم من زحمتها ی زیادی کشیده و رنج بسیار متحمل شده اید و متأسفانه من هم آنطور که باید وظیفه امرا نسبت به شما انجام نداده ام و دینم را أدا نکرده ام ، از شما می خواهم که من را حلال کنید و ببخشید ، امیدوارم که خداوند در آخرت جزای خیر به شما عطا فرماید.


مادر عزیز وزحمتکش از تو می خواهم که از رفتن من ناراحت نباشی چرا که خود قرآن می فرماید: وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ .


البته نمی خواهم بگویم که گریه نکن چرا که این یک امر طبیعی است اما طوری گریه نکن که دشمنان شاد شوند . گریه بکنید اما برای امام حسین
«علیه السلام»  و آن هم تا می توانید در نیمه های شب .


اگر خواستید مراسمی برگزار کنید سعی کنید زیاد تشریفاتی نباشد، سعی کنید معنویت آن بیشتر باشد...


از همه دوستان و آشنایان و اقوام می خواهم اگر بدی در حق کسی کرده ام مرا ببخشند و از همه التماس دعا دارم.


به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی

محمد عظیما



بارخدایا تو را شکر می کنم که از اینکه دو نعمت و خصلت را تا کنون به من عنایت کرده ای یکی تنهایی و دیگری کم حرفی.


البته با وجود اینکه می گفتم که تو را شکر می کنم شاید اغراق کرده باشم ،چرا که در کجا و در چه موقع و کدام نعمت تو را شکر گذاردم که این دومین دفعه آن باشد .


خدایا به یقین می گویم که هیچگاه تو را شکر گذاری نکردم آنچنانکه حق شکر است.


اما خدایا تا کنون بعضی مواقع که در جبهه بوده ام تنها بوده ام البته نه تنهای تنها بلکه تنهای از انسانهای آشنا ،بیشتر با افرادی که آنها را اصلا ندیده و نمی شناخته ام به سر برده ام و این باعث می شده که کمتر با آنها شوخی کنم، و بیشتر سکوت کنم .البته این سکوت گاهی در نظر بعضی افراد بی مورد به حساب می آمد، و بعضی موارد اتفاق می افتاد که انتقاد می کرده اند که چرا اینقدر ساکتی ،البته نمی دانم که تا چه حد این اننتقاد به جا و به مورد بوده است.


والسلام علیکم   محمد عظیما

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی